کرج سالار

ساخت وبلاگ

به گزارش ایرنا، فرماندار فردیس در این نشست با تأکید بر تلاش شورای ترافیک در حل مشکلات ترافیکی و حفظ جان مردم شهرستان، گفت: استانداردسازی معابر، تسهیل ترافیک در شهر و ایمن سازی معابر عمومی در راستای حفظ ایمنی و امنیت جان عابران پیاده و رانندگان از اهداف شورای ترافیک است.
علی قنبر زمانی افزود: رضایت عمومی مردم اعم از رانندگان و عابران با اجرای طرح های کارشناسی شده باید راهکار اصلی این شورا باشد و قبل از انجام هر طرحی در خصوص کنترل ترافیک و مسایلی از این قبیل ، باید ابتدا فرهنگ سازی صورت گیرد تا این موارد در بین مردم نهادینه شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع دستگاه‎های مختلف از جمله شهرداری، پلیس راهور وباید با همفکری، تعامل و همکاری بیشتر در راستای بهبود اوضاع ترافیکی شهر اقدام کنند.
فرماندار فردیس گفت: یکی از عمده وظایف شورای ترافیک شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز است لذا در این راستا نه تنها یک نهاد بلکه همه مسئولان و مردم موظف به انجام برخی امورات هستند که به کاهش بار ترافیک در شهرستان می انجامد.
زمانی افزود: اجرای به موقع مصوبات شورای ترافیک درکاهش ترافیک و پیشرفت و توسعه شهرستان موثر است.
رییس شورای ترافیک شهرستان فردیس در این نشست ضمن رسیدگی به مشکلات و خواسته های مردم ،در زمینه های ترافیکی ،سرعت گیر،پل عابرپیاده و سایر مشکلات ،دستور بررسی و پیگیری سریع آنها را صادر کرد ، افزود: پس از بررسی و کار کارشناسی نسبت به رفع مشکلات شهروندان اقدام شود.
7417/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:10

به گزارش ایرنا، به دنبال استعفای حسین رنجی شهردار چهارباغ، شورای اسلامی شهر به استناد بند دو صورت جلسه یک صدو سی وچهارونامه شماره 4834/42 مورخ سی و یکم تیر ماه، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ دراجرای تبصره ذیل ماده 78 قانون تشکیلات وانتخابات وظایف شوراهای اسلامی شهر تا تعیین شهردارجدید در حکمی حسن کوه فلاح را به عنوان سرپرست (مسئول اداره امورشهرداری) معرفی کرد.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:55

به گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی و کارگروه توجیح و تبلیغ پروژه مهر 95 اداره کل آموزش و پرورش البرز هدف از برگزاری دومین نشست مطبوعاتی را آشنایی بیشتر فعالان رسانه با پروژه مهر، اطلاع رسانی در زمینه اقدامات و طرح های مدون شده در خصوص این طرح مهم و زیر ساختی و افزایش مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در زمینه عملیاتی شدن طرح های پروژه مهر در این استان ذکر کرد.
علی طاهری خلوص افزود: در این نشست از فعالان عرصه رسانه انتظار داریم با اطلاع رسانی سریع و به موقع به جامعه هدف تحت پوشش فعالیت های آموزش و پرورش بستر مناسب را برای اجرای فرهنگی - آموزشی در مدارس البرز البته با نگاه ویژه در حوزه انعکاس اخبار مربوط به آموزش و پرورش را بوجود آورند.
وی با اشاره به اتعکاس خوب اخبار مربوط به آموزش و پرورش البرز در رسانه های مختلف خاطرنشان شد: اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان و اولیاء در خصوص مسائل آموزشی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تربیتی ، حماسی و ... در کنار فعالیت های مجموعه کارکنان آموزش و پرورش این استان شاهد کمترین شکایات و نارضایتی ها نسب به آموزش و پرورش باشیم.
معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر مدارس در اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: از 15 تیرماه تا 15 مهرماه در اموزش و پرورش پروژه مهر بعنوان یک طرح ملی در حوزه آموزش و پرورش کشور کلید می خورد.
عباس سلطانیان افزود: پروژه مهر یک فرآیند پیوسته است که از آن می توان به عنوان یک مدیریت هدفمند و برنامه ریزی شده در نظام تعلیم و تربیت یاد کرد.
وی پروژه مهر را نشانه یک برنامه ریزی جامع با هدف برنامه ریزی مدون در راستای ارتقاء شاخص های کمی و کیفی در مدارس البرز دانست و بیان کرد: در این طرح مهم به دنبال تقویت روحیه مشارکتی ، ایجاد نشاط و بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در سنگر علم و دانش هستیم.
وی گفت: پروژه مهر با 5 هدف ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش، شناسایی دقیق موانع و مشکلات، بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، اجرای برنامه های پیش بینی شده در فرآیند تعلیم و تربیت و استفاده از فرصت های در اختیار در مدارس البرز اجرایی و مورد پیگیری است.
وی با اشاره به فعالیت کارشناسان عضو کمیته های 5 گانه ویژه پروژه مهر در آموزش و پرورش البرز یادآور شد: اجرای موفقیت آمیز پروژه مهر 95 نیاز به مشارکت مردم به خصوص در اقدام سریع برای نام نویسی فرزندانشان در مدارس، مشارکت در رفع مشکلات مدارس در این استان دارد.
وی در ادمه به موضوع مهم هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم پرداخت و افزود: با توجه به تغییر زمان انتخاب رشته دانش آموزان از سال اول دبیرستان به سال سوم دوره متوسطه اول لازم است والدین و دانش آموزان نسبت به فرآیند هدایت تحصیلی به توصیه های کارشناسانه مشاوران تحصیلی در مدارس دقت کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: یکی از شاخص های پروژه مهر 95 در این استان را ایجاد شرایط مناسب تحصیلی برای دانش آموزان در مدارس و افراد علاقمند به سواد و مهارت آموزی با توسعه مراکز یادگیری تشکیل می دهد.
محرمعلی الهویی یکی از شاخص های توسعه انسانی در جامعه را گسترش دامنه فعالیت های آموزشی - مهارتی سواد آموزی در جامعه ذکر کرد و بیان کرد: برای توسعه خدمات آموزشی - مهارتی در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل فعال کردن مراکز یادگیری محلی در دستور کار سازمان نهضت سوادی آموزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: 6 مرکز یادگیری محلی سواد در مناطق کم برخوردار استان در سال 95 پیش بینی شده است که تا کنون سه مرکز آن با تحت پوشش قرار دادن 2 هزار و 500 نفر فعالیت کاری خود را آغاز کرده اند.
معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست مطبوعاتی از والدینی که فرزند کلاس اولی در سال تحصیلی 96-95 دارند درخواست کرد برای ساماندهی دانش آموزان در کلاس های درس مدارس این استان لازم است نسبت به انجام مراحل ثبت نام در نزدیکترین مدرسه نزدیک محل سکونتشان اقدام کنند.
جعفر مقیمی افزود: والدینی که دارای فرزند پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید هستند نیز باید به مراکز پیش دبستانی مراجعه کنند که دارای مجوز کاری از اداره کل اموزش و پرورش استان البرز باشند.
وی بیان کرد: ثبت نام به موقع دانش آموزان موجب می شود تا آموزش ابتدایی البرز فرصت لازم را برای شناسایی کودکان لازم التعلیم در استان داشته باشد و با روش های مختلف این افراد تحت پوشش دوره های آموزشی - تربیتی قرار بگیرند.
وی ساماندهی نیروی انسانی ، برگزاری دوره های ضمن خدمت برای آموزگاران و بازدید میدانی از روند ثبت نام و اجرای طرح های آماده سازی ویژه پروژه 95 را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در سطح مدارس البرز برشمرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست به ساماندهی 736 معلم تربیت بدنی و 288 مراقب سلامت در مدارس این استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: کسب مقام برتر دانش آموزان در مسابقات ورزشی کشوری و بین المللی البته با حمایت ویژه اولیای دانش آموزان از افتخارات ارزشمندی است که در سایه تلاش ، اخلاق ورزشی ، نگاه فنی و تخصصی دانش آموزان به رشته های مختلف ورزشی به دست آمد.
فرشید علیزاده بیان کرد: راه یابی 535 دانش آموز این استان به مسابقات کشوری در تابستان 95 ، انعقاد 9 تفاهم نامه کاری با دستگاه های اجرایی فعال در استان ، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در پایگاه های تابستانی، اجرای طرح های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی، توزیع بسته های آموزشی سلامت در بین دانش آموزان و اجرای طرح استعداد یابی ورزشی در مدارس، المپیاد درون مدرسه ای و حیاط پویا از دیگر اقدامات معاونت تربیت بدنی و سلامت در مدارس البرز است.
معاون نیروی انسانی و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: البرز یکی از استان های ویژه در بخش نیروی انسانی است به گونه ای که هم با کمبود نیروی انسانی متخصص و هم با نیروی مازاد انسانی مواجه است.
رضا فلاحتکار افزود: در سال تحصیلی 95-94 ساماندهی نیروی انسانی یکی از مشکلات آموزش و پرورش البرز را تشکیل می داد که با درایت و برنامه ریزی خاص توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز با مشکل کمبود و مازاد نیروی انسانی روبرو هستیم اما با تدابیر اندیشیده شده حتی یک معلم در البرز بدون ابلاغ کاری باقی نمی ماند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: کسب رتبه های برتر فرهنگی و قرآنی توسط معلمان و دانش آموزان در سطح کشور از جمله پرسش مهر ریاست جمهوری و مسابقات قرآن نشان از توانمندی آنان درعرصه تعلیم و تربیت دارد.
مسعود مهرانی نیا از برگزاری اولین اردوی یکروزه خانوادگی ویژه دانش آموزان مدارس ، اعزام دانش آموزان زیارت اولی به مشهد الرضا ، اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت در پایگاه های تابستانی و مرجع شناسی ، راه اندازی مراکز هدایت تحصیلی ، اردوی علوی ، ساماندهی نیروی انسانی ، تجلیل از برترین های قرآن و عترت ، برگزاری جشن تکلیف برای 3 هزار دانش آموز دختر بعنوان بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و پرورش البرز یاد کرد.
البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:55

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی در رأس هیاتی روز پنجشنبه با سفر یک روزه به شهرستان نظرآباد، در شهرک صنعتی، ضمن بازدید از فاز یکی از شرکت های دارویی،دو طرح صنعتی در بخش تولید پارچه و سازه های بنتی را به افتتاح رساند.
این طرح ها در مجموع با سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
از امتیازات و شاخصه های طرح های صنعتی مذکور،سرمایه گذاری خارجی با مشارکت داخلی اعلام شد. با راه اندازی و تکمیل طرح های مذکور، 400 هزار نفر بصورت مستقیم وارد چرخه اشتغال خواهند شد.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:55

این مراسم ساعت 15 با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قدس کشور و قشرهای مختلف مردم و مسئولان در مصلای نمازجمعه کرج برگزار می شود.
دیگر برنامه ها به شرح زیر است
- مصاحبه مطبوعاتی ویژه پروژه مهر95 در آموزش و پرورش استان البرز
- افتتاح اولین پایگاه توانمندسازی روانی و اجتماعی استان البرز در ناحیه یک آموزش و پرورش کرج
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:34

فتانه شکرالهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این پروانه استاندارد در نشست کمیته علائم این استان مورد بررسی و با توجه به کیفیت محصول تولیدی و شرایط مناسب واحد با صدور پروانه استاندارد برای
تختخواب به شماره استاندارد 7492 موافقت شد.
وی اظهار کرد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.
مدیر کل استاندارد البرز گفت: تولید ، توزیع و عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد ممنوع است.
وی ادامه داد: مردم می توانند در صورت مشاهده کالای فاقد علامت استاندارد مراتب را جهت انجام اقدامات قانونی به این اداره کل اعلام کنند.
7411/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:34

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در نشست شورای مواد مخدر استان البرزکه عصر چهارشنبه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به معضلات مربوط به زندان ها افزود: در گذشته زندان ها با مناطق مسکونی و شهرکرج فاصله داشتند اما به مرور زمان و گسترش ساخت وسازها، زندان ها در دل شهر قرار گرفتند و اکنون کلانشهر کرج محصور در 4 زندان است.
استاندار البرز گفت: اکنون درصدد خارج کردن زندان ها از شهر هستیم و این طرح از سوی شهرداری ها قابلیت اجرایی شدن دارد البته مصوبه آن از شورای امنیت ملی گرفته شده ولی تاکنون از سوی سازمان زندان های کشور مورد استقبال نبوده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید در سنین پایه مورد توجه بیشتری قرار گیرد، افزود: تاکنون آموزش و پرورش استان البرزفعالیت های قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.
طهایی ادامه داد: اشتغال جوانان تاثیر بسزایی در سلامت زندگی آنها دارد ولی باید در نظر داشت تنها عامل اعتیاد بیکاری نیست چراکه جوانانی اکنون وجود دارند که اشتغال مناسب نداشته ولی به مواد مخدر نیز گرایش ندارند بنابراین فرهنگسازی و آموزش نقش غیر قابل انکاری در این رابطه دارد.
وی افزود: ضعف فرهنگی مسبب بسیاری از معضلات اجتماعی و گرفتاری ها می شود بنابراین در مدارس و دانشگاه ها باید آموزش های اساسی و ریشه ای در دستور کار قرار گیرد تا جوانان با عواقب مصرف مواد مخدر آشنا شوند.
همچنین فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات 4 ماه گذشته پلیس استان اظهار کرد: در این مدت علاوه بر کشف سه تن مواد مخدر، تعداد 7 هزارو 800 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شده است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در بخش آموزش شهروندان باید اولویت بندی و دسته بندی مخاطبان به درستی صورت گیرد چراکه برای هر قشری آموزش های متناسب با آن لازم است.
وی افزود: در کل کشور هیچ گونه کشت و تولید مواد مخدر وجود ندارد و گاهی برخی مسئولان به دلیل نداشتن آگاهی کافی در این رابطه اطلاعات غلط می دهند.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:57

افتتاح نخستین جشنواره دستاوردهای ترویج زایمان طبیعی

ایرنا-کرج-همزمان با افتتاح نخستین جشنواره دستاوردهای ترویج زایمان طبیعی نمایشگاهی در پارک شهید چمران کرج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان های تامین اجتماعی استان البرز با حضور دکتر آفریده و دکتر کردی جهت بازدید عموم افتتاح گردید.*7

30 تير 1395

21:57

عکس: موسی کوره ای

ID: 3159051

32 عکس

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:57

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از 30 تیر تا 2مرداد ماه سال جاری و به مدت چهار روز فعال است.
محسن شاهوار، رئیس روابط عمومی بیمارستان البرز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا،گفت :این نمایشگاه با حدود 20 غرفه هر روز عصر از ساعت 16تا ساعت 22 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج زایمان طبیعی و بدون درد است.
وی افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار است که در استان البرز فعال می شود.
شاهوار اظهار کرد: اکنون روزانه حدود هفت زایمان بدون درد در بیمارستان البرز انجام می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: ترویج زایمان طبیعی بدون درد از اهداف اصلی بیمارستان البرز محسوب می شود.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 1:57

به گزارش ایرنا در این آیین ' علیرضا بختیاری'، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد و جمعی از مدیران حضور داشتند.
استاندار البرز با مهم دانستن ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ گفت: در شرایطی که کشور به دنبال استقرار بنیان های اقتصاد مقاومتی است، فعال شدن دفتر سرپرستی دنیای اقتصاد در این استان می تواند زمینه ساز تحقق بخشی از اهداف و برنامه ها باشد.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:03

به گزارش ایرنا، علی اسدیان در شورای مواد مخدر استان البرزکه عصر چهارشنبه در محل سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی در هفته مواد مخدر افزود: در این راستا بار سنگینی از مسئولیت ها به دوش نیروی انتظامی استان بود، همچنین شهرداری نیز در این ایام فعالیت های قابل قبولی داشت.
وی ادامه داد: امسال ادارات کل ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان البرز به عنوان دستگاه برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد تقدیر قرار گرفتند البته همکاری سایر ادارات و موسسات نیز دور از نظر نیست.
اسدیان گفت: در حوزه زندان ها اقدامات مطلوبی صورت می گیرد که بازخورد قابل قبولی دارد ولی به دلایل امنیتی بیشتر اخبار این بخش انعکاس پیدا نمی کند.
وی با اشاره به اینکه در موضوع پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کلاس های آموزشی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود افزود: در مجموعه بهزیستی و حوزه دانشگاه ها توان و آمادگی لازم برپایی جلسات آموزشی وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر صورت انجام شده که امید است این امر گسترش پیدا کند.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:03

به گزارش ایرنا،ابوالقاسم پالیز گیر روز چهارشنبه در بازدید از روند ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی
هشتگرد گفت:باید تدابیری اتخاذ کرد که این طرح با سرعت ودقت مناسب به سرانجام برسد.
وی افزود: پیش بینی های لازم برای خرید تجهیزات موردنیازبه منظور جلوگیری از هرگونه تعلل واتلاف وقت نیز مدنظر قرارگیرد.
محمدجوادنیک کار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت نسبتا خوب گفت: امیدوارم با تلاش ومساعدت همه دست اندرکاران هرچه زودتر شاهد رفع یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهرستان ساوجبلاغ باشیم.
وی بیان کرد: ورهاسازی فاضلاب خام شهرک صنعتی هشتگرد با انواع آلودگی های فیزیکی وشیمیایی با حجمی درحدود 2000مترمکعب دراراضی کشاورزی پایین دست جاده قدیم هشتگرد-قزوین همراه است.
نیک کاراظهارداشت: در طی دوماه گذشته به ادعا وبازدیدکارشناسان محیط زیست ،مشاوروپیمانکار اجرای این پروژه، شاهد عملیات خاکبرداری حوضچه های اصلی تصفیه خانه به میزان8000متر مکعب،عملیات بتن ریزی کف حوضچه ها به میزان260مترمکعب،تخلیه بخشی ازمیلگرد فونداسیون حوضچه های تصفیه خانه به میزان 75تن وانجام عملیات آرماتور بندی وبافت میلگرد حوضچه های اصلی تصفیه خانه باپیشرفت 60درصد بودیم.
وی گفت: عملیات بافت میلگرد فونداسیون وپاشنه حوضچه های تصفیه خانه وهمچنین بتن ریزی فونداسیون حوضچه های اصلی وپاشنه دیوارهای تصفیه خانه نیز حداکثر تا دو هفته آینده به اتمام خواهد رسید.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 0:03

به گزارش ایرنا،سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: شهرستان فردیس دارای پتانسیل های فراوانی در حوزه فرهنگی است که با همکاری مسئولان فرهنگی و اجرایی منطقه برای بهبود برنامه های فرهنگی فردیس گام برمی داریم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز حائز اهمیت است گفت: سعی و تلاش ما بر این است که این شهرستان روز به روز در عرصه فرهنگ و هنر بدرخشد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز گفت: امیدوارم با بضاعتی که داریم در راستای ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و توجه به آموزه های اسلامی گام های بلندی را برداریم.
اسداله جعفری رییس سابق اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس در آیین تودیع گزارشی از عملکرد و فعالیت خود در طی دوره 18 ماه تصدی خود ارائه داد و گفت: شهرستان فردیس در برگزاری آزمون قرآن وعترت و پنجمین نهضت کتابخانه رضوی رتبه نخست را در استان البرزکسب کرد.
و افزود: شهرستان فردیس میزبان برگزاری جشنواره اردیبهشت ئتاتر استان البرز بود همچنین انجمن خوشنویسان در فردیس تاسیس شد.
وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی وهنری،موفقیت هنرمندان در جشنواره ئتاتر استانی،اجرای موسیقی صحنه،اجرای نمایش خواستگاری،جنگ و طرح دستی،ساخت چندین تله فیلم ،تاسیس موسسه قرآنی و چاپخانه از دیگر اقداماتی بود که طی این مدت انجام شده است.
جان محمد خوب پور رییس جدید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس نیز در آیین معارفه گفت: کسانی که در حوزه فرهنگ وهنر مسئولیت می پذیرند انسانهای با تجربه هستند که در مقابل مشکلات و چالش هایی که پیش رو است دست و پنجه نرم می کنند.
خوب پور افزود:حوزه فرهنگ وهنر حوزه فرهیختگی است جلسات تخصصی و گفتمانی هایی را در این بخش خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: در بخش فرهنگ وهنر از ظرفیت بخش خصوصی که بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد هستند استفاده خواهیم کرد و موسسات فرهنگی وهنری که بازوان قدرتمندی هستند و از بطن مردم برخاسته اند از این ظرفیتها بهره خواهیم برد.
خوب پور گفت: با ابزار هنری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را به زانو در خواهیم آورد.
وی افزود: بار فرهنگ بار سنگینی است و برای رسیدن به سرمنزله مقصود برنامه های فرهنگی در سایه تعامل مسئولان شهرستان تاثیرگذار است.
در پایان مراسم از زحمات اسداله جعفری رییس سابق اداره ارشاد فردیس تقدیر و جان محمد خوب پور به عنوان رییس جدید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس معرفی شد.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:32

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز چهارشنبه درآیین تودیع ومعارفه رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: فرهنگ باید بالاترین دغدغه افراد دلسوز جامعه باشد، اگر فرهنگ درست شد به تعبیر امام راحل بقیه امور در چارچوب قانون درست می شود.
وی گفت: همه ما مسئولان در هر جایگاهی که قرار داریم اگر بتوانیم هنرمندانه در این عرصه بدرخشیم و حضور ما در این جایگاه ها فضاهایی که برای خودمان تعریف می کنیم در راستای همان هنر بدیعی انسانیت قابل تعریف است.
وی با اشاره به اینکه هنرموجب پایداری وماندگاری جامعه می شود،اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند گاهی اوقات یک شعر و نقاشی و کارهنرمندانه در حقیقت معادل است با چندین جلد کتاب و ساعتها سخنرانی کردن است،کار هنری بخاطر هنرمندانه بودنش و بخاطر روح جست و گر انسان این کارهنری ماندگار می شود.
ایمانی با بیان اینکه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در طول دوره مسئولیتش با همه فضاسازیهایی که معمولا برای کارهای هنری طبیعی است وجود دارد همیشه توجه به فردیس داشتند، گفت: کار فرهنگی کار حساسی است چرا که خیلی وقت ها آن چارچوب ها و ضوابط دقیق مشخص نباشد و یا اگر مشخص باشد در تشخیص آن مصداق انسان گرفتار می شود که آیا موسیقی فاخر یک کار مباهی و مشروحی است که چه بسا در بعضی جاها ما ترجیح دارد.
ایمانی افزود: تشخیص کار فرهنگی سخت و دشوار است ولی تشخیص هم بر عهده عرف و عامه جامعه است خیلی وقت ها نظام و مشرف آن عرف باید مورد توجه وعنایت باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به فرهنگ مصرف در کشوراشاره کرد و گفت: فرهنگ مصرف در کشور ما نیاز به اصلاح دارد.
ایمانی افزود: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز به شهرستان فردیس نگاه ویژه ای دارند و فردیس دومین شهرستان پرجمعیت استان بوده و چهرهای فرهنگی فاخری در این شهرستان ساکن هستند.
امام جمعه شهرستان فردیس گفت: در این شهرستان کسانی زندگی می کنند که مایه مباهات فردیس هستند که برای رشد و تعالی و شهروندان موثر می باشند.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 101 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:32

عباس صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این حادثه 17:50 در خط شمالی آزاد راه کرج- قیوین و در محدوده پایانه شهید کلانتری رخ داد.
وی بیان داشت:علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان البرز در دست بررسی قرار گرفت.
آزادراه کرج-قزوین یکی از مسیر های پرتردد و پر حادثه کشور محسوب می شود، روزانه حدود 200 هزار خودرو در این آزاد راه تردد می کند.
ماهانه بر اثر تصادف در راه های استان البرز حدود 80 نفر مصدوم و تعدادی جان خود را از دست می دهند.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 22:32

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه در نشست کارگروه' اتاق فکر تعامل صنعت و دانشگاه' افزود: این شورای همکاری صنعت و دانشگاه با همکاری اتاق بازرگانی ایران، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت ، همه دانشگاه ها، موسسات آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشگاه ها و صنایع برتر استان البرز برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه ارایه راهکار برای حل مشکلات صنعت، تقویت تعامل موثر بین صنعت و دانشگاه را می طلبد اظهار کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم برای رفع مشکل صنعت کشور بایستی با دخالت اظهار نظرها و دیدگاه های دست اندرکاران تولید و صنعت انجام پذیرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به چالش های اقتصاد دانش محور در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت افزود: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند که پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فکر و نظر باشند تا بتوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی کشور بردارند.
وی تاکید کرد: در برخی از موارد دانشگاه ها به بنگاه های تولید مدرک تبدیل شده اند که این امر نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است.
بنامولایی با بیان اینکه آموزش باید زیربنای صنعت قرار بگیرد، از آمار بالای فارغ التحصیلان بدون مهارت انتقاد کرد گفت: متاسفانه مهارت در کشور در اولویت برنامه های آموزشی قرار ندارد و تنها به مدرک گرایی اهمیت داده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر هشت مهندس، یک تکنسین در کشور تربیت کرده ایم، در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر یک مهندس، هشت تکنسین تربیت می شوند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز افزود: استفاده از فضاهای خالی و امکانات دانشگاه ها برای افزایش مهارت ها، متناسب با نیاز و الگوهای بومی امری ضروری است.
بنامولایی تاکید کرد: طرح کاروزی دانشجویان در کارخانه ها، تشکیل کمیته های عارضه یابی علل بیکاری در وی گفت:دانشگاه ها و حمایت از صنایع از راهکارهای عملی برای بهبود تعامل بین صنعت، دانشگاه و افزایش شغل در کشور خواهد شد است.
بنا مولایی خواستار افزایش تعاملات بین کارخانجات و صنایع با اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه، از طریق انجام فرصتهای مطالعاتی اعضای هیات علمی و همچنین برگزاری دوره های مشترک با صنایع است.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با تاکید بر نیاز شدید استان به یک پایگاه آمار و اطلاعات از صنایع استان گفت: استان البرز در تشکیل این بانک اطلاعاتی با هدف شناسایی واحدهای فعال و نیمه فعال می تواند به صورت پایلوت در کشور مطرح شود.
وی ادامه داد: به رغم حضور مستمر هیات های تجاری کشورهای مختلف برای مشارکت و سرمایه گذاری در این استان ، آمار دقیقی از وضعیت کاری صنایع منطقه به لحاظ فعالیت در دسترس نیست .
در این نشست رئیس پارک و علم و فناوری استان البرز و نمایند موسسه آموزشی و پژوهشی و جمعی از کارشناسان این حوزه به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
7411/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:37

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح با حضور در منزل خانواده شهید ستار بالیده و جانباز اسد قربانی به همراه مسئولین بنیاد شهید استان، افزود: شهادت قله فداکاری انسان است و خانواده معظم شهدا و جانبازان حافظان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
وی اظهار داشت: شهدا و جانبازان فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه ما جاودانه کردند و با از جان گذشتگی و پیروی از خط ولایت ، الگوی کاملی از ولایت مداری را به نمایش گذاردند.
کامرانی صالح اضافه کرد: اجر و پاداش معنوی والدین و همسران شهدا و جانبازان که با صبر و استقامت سختی ها را تحمل می کنند نزد خداوند متعال بسیار زیاد است و آن ها در حقیقت ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) هستند.
فرمانده ناجا در آخر با اهدا لوح تقدیر از خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران و رشادت های جانباز گران قدر در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر به جا آورد .

**** فداکاری شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس را نباید فراموش کرد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در دیدار با مادر شهید قهرمان معصومی و همسر شهید محمد عابدی و جانباز و یادگار دفاع مقدس اسدالله مردانی گفت: خون شهدا و ایثارگری ایثارگران در دوران دفاع مقدس را نباید فراموش کرد شهدا و جانبازان با ازخودگذشتگی خود خداوند منان معامله بزرگی کردند .
داود مدیرفلاح در این دیدارها بابیان اینکه فداکاری شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس را نباید فراموش کرد گفت : ما مدیون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران در دفاع مقدس هستیم ، شهدا و جانبازان با ازخودگذشتگی خود با خداوند منان معامله بزرگی کردند و باید از این ایثارگری و فداکاری شهدا و جانبازان درس آزادگی ، فداکاری و رهایی از قیود و من و منیت های دنیای فانی ،گرفت .
وی در ادامه بیان داشت : راه شهیدان ادامه دارد و ما باید با درس گرفتن از شهدا ادامه دهنده ی راه این بزرگواران باشیم و این راه را نسل به نسل انتقال داده و مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.
در پایان خانواده ها نیز از حضور مسئولین تشکر کرده و به بیان خاطراتی از شهدای خود پرداختند و پس ازآن سردار علی استاد حسینی ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و شهدا به رسم تشکر و تکریم از خانواده های معظم و محترم شهدا با اهداء لوح تقدیر از زحمات و صبر و فداکاری آنان تقدیر کردند.
6156/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:37

به گزارش ایرنا ، سیدحمید طهایی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز در استانداری افزود: در این زمینه برای توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی به مشارکت خیرین ، مدیران واحدهای تولیدی - صنعتی ، دستگاه های اجرایی و اولیای دانش آموزان نیاز داریم .
وی اظهار کرد: در این استان حدود 3 هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی استقرار دارد که صاحبان این صنایع می توانند در کنار مسئولان اجرایی و فرهنگی به وضعیت آموزشی استان کمک کنند.
طهایی گفت: اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش اقدامی دیگری است که می تواند با مشارکت دستگاه های به ساماندهی وضعیت آموزشی البرز بینجامد.
استاندار البرز شورای آموزش و پرورش استان را از شوراهای کارآمد و برتر کشور دانست و افزود: اعضای این شورا با همدلی و برنامه ریزی منجسم تر به ویژه در بخش مشارکت های و خیری می توانند برای رفع کاستی های آموزشی چاره جویی کنند.
وی با بیان اینکه کارنامه درخشان دانش آموزان و فرهنگیان استان البرز در عرصه های علمی ، فرهنگی و ورزشی جهانی و کشوری بیانگر توانمندی و استعداد بالای این استان است ، گفت: تقویت بیشتر پایه های آموزشی تربیتی موجب شکوفایی استعدادها و رشد علمی آموزشی البرز می شود.
وی با اشاره به جایگاه فرهنگ سازی آموزش و پرورش در جامعه اظهار داشت: در استان نوپای البرز باید با استفاده از شیوه های اصولی آموزشی و تربیتی از حداقل امکانات بیشترین استفاده را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه این نشست بیان کرد که پروژه مهر 95 یکی از برنامه های اصلی استان را تشکیل می دهد که در این زمینه برای کیفیت بخشی و گسترش عدالت آموزشی در استان کارگروه های چهارگانه شامل یکسان سازی تجهیزات ، ساماندهی نیروی انسانی ، تبلیغات و اطلاع رسانی و انتصابات فعال شده است.
خسرو ساکی گفت: ما در بخش پروژه مهر به دنبال کیفیت بخشی به آموزش و ساماندهی نیروی انسانی با توجه به نیاز مناطق ونواحی هشت گانه آموزش استان هستیم.
وی یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش البرز را مازاد و نیروی انسانی در این استان تشکیل می دهد به گونه ای که در برخی از مناطق همانند ناحیه یک با 200 نیروی انسانی مازاد و در برخی مناطق مثل شهرستان اشتهارد با نیروی انسانی در رشته های تخصصی در مدارس هستیم .
ساکی بیان کرد: عملکرد آموزش و پرورش در سال 95-94در زمینه های مختلف در سطح کشور مثبت ارزیابی شده و کسب مدال ها و رتبه های برتر آموزشی، علمی، فرهنگی ورزشی در سطح مسابقات کشوری و بین المللی حاکی از این واقعیت است.
این مسئول خاطر نشان کرد: البرز دو هزار و 200 مدرسه فعال دارد که بیشتر این مدارس در زمینه تجهیزات آموزشی و ورزشی وفرهنگی نیاز به کمک خیرین و مسئولان دستگاه های اجرایی استانی دارد.
وی گفت: در سال تحصیلی آینده به دنبال شاداب سازی بیشتر در سطح مدارس استان البرز هستیم تا دانش آموزان با انگیزه و میل و رغبت بیشتری در مدارس در کنار سایر فعالیت های آموزشی و تربیتی احساس آرامش کنند.
ساکی افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در محورهای مختلف پروژه مهر 95نیاز به کمک بیشتر شهرداری های فعال در استان ، کمک خیرین و اولیای دانش آموزان داریم تا در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان با آسودگی خاطر در مدارس مشغول تحصیل شوند.
در این نشست معاونت های پرورشی ، فرهنگی ، تربیت بدنی و سلامت گزارشی از عملکرد خود در زمینه اوقات فراغت در تابستان 95ارائه کردند.
استان البرز دارای 430 هزار دانش آموز است.
2819/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:37

به گزارش ایرنا از حوزه هنری استان البرز، سمیر کتف و سعیده محرمی از نویسندگان حوزه هنری البرز با حضور در نوزدهمین کنفرانس بین المللی تاریخ شفاهی در هند علاوه بر معرفی کتاب 'آفتاب حصار'، ایده استفاده از نرم افزاری را ارائه نمودند که می تواند هنگام ثبت تاریخ شفاهی بسامدهای مغزی را آشکار کند.
نوزدهمین کنفرانس بین المللی تاریخ شفاهی ازسوی انجمن بین المللی تاریخ شفاهی ' IOHAاواسط تیرماه با عنوان 'صحبت کردن، گوش دادن و تفسیر کردن' با میزبانی موسسه 'هنر، طراحی و تکنولوژی سریشتی' واقع در بنگلور هند برگزار شد از ایران آقای سمیر کتف و سرکار خانم سعیده محرمی که از نویسندگان و پژوهشگران فعال حوزه هنری البرز به عنوان محقق و تاریخ نگار در این کنفرانس حضور داشتند.
این دو نویسنده به معرفی روش نوینی از مصاحبه پرداختند که در آن می توان با استفاده از بسامدهای مغزی نتیجه بهتری در ثبت تاریخ شفاهی کسب نمود.
6156/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:16

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز چهارشنبه درهمایش دهیاران استان البرز، افزود: دولت در تلاش است تا زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند و امکانات موجود توزیع عادلانه شود.
وی ادامه داد: تولید کنندگان امروز پیام دولت را دریافت کرده اند بنابراین باید در حوزه روستاها آماده فعالیت ویژه شد تا این بخش اقتصادی نیز هرچه سریعتر پیشرو توسعه شود .
طهایی اضافه کرد: بنابراین با تشکیل معا ونت روستایی در دولت یازدهم و سه بار سفر این معاون به استان البرز فرصتی غنیمت است که باید از آن نهایت بهره را ببریم .
استاندار البرز خطاب به دهیاران حاضر درهمایش گفت: شما دهیاران باید عملاً استفاده کنید و برنامه ها را بگیرید چرا که استفاده آن مستقیماً به روستاها رسیده است و زمینه فراهم کنیم تا منابع در اختیار بخش ها و روستاها قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید از فضای خوبی که جذب کننده سرمایه های سرگردان و مشارکت مردم بوده بهره ببریم و با ثبات اقتصادی سرمایه گذاران با اطمینان چه آنها که در داخل و چه ایرانیان مقیم خارج در جهت توسعه اقتصادی بیشتر گام برداشت .
وی افزود: دردنیای هر کسی به دنبال گرفتن برگ برنده است اکنون که به لطف انقلاب اسلامی الگوی ارزشمندی را به دنیا عرضه کردیم باید از موقعیت بهره ببریم و با شناخت نقشه های رقبای اقتصادی و موانع و مشکلات دنبال راه باشیم که همت دهیاران در این بخش بسیار موثر است .
وی یادآورشد: فرصت ها بسیار زودگذر است،از فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم و سفارش بنده اینکه طبق قوانین و مقررات عمل کنید چراکه قانون زمان نمی شناسد، اگر بعدها مشخص شود که خطایی شده، باید پاسخگو باشید.
طهائی گفت: در البرز مشتاق برای سرمایه گذاری وجود دارد به خصوص در روستاها و باغ ها اگر ساخت و ساز می شود، یکی از کارهایی که دستگاه نظارتی انجام می دهد جستجوی تخلفات است و قطعا باید تخریب شود.
وی ادامه داد: هر کار خیری خدمت به مردم است، اگر سنگی از مقابل پای رهگذری بردارید صدقه است و هر کار خیری انجام دهید که جامعه بهره مند شود صدقه است.
استاندار البرز با بیان اینکه باید مشتاق خدمت به مردم باشید، گفت: نباید این نگاه وجود داشته باشد که مشکلات مردم مربوط به خودشان است، بلکه با اشتیاق پاسخ حسن اعتماد مردم را بدهید و تلاشها باید ارتقا جایگاه روستاها ویژه باشد .
وی تاکید کرد: باید تدبیر شود که چگونه طرح هادی در کوتاه ترین زمان اجرایی، در جهت توسعه روستاها از منابع طبیعی نهایت استفاده شود.
دراین همایش از دهیاران نمونه البرز قدردانی شد .
8029/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:16